Koło 7 kroków finalizacji sprzedaży

Jak podnieść ilość swoich zleceń poprzez zwiększenie skuteczności swojej sprzedaży? 

Czy znasz to uczucie, kiedy starasz się znaleźć klientów do własnego biznesu fotograficznego, ale nie bardzo wiesz, gdzie i jak ich szukać? A może masz klientów, lecz takich, którzy nie chcą płacić za Twoje usługi? Jeśli tak, pora abyś poznał(a) moją strategię. 

Swój biznes fotograficzny prowadzę od około 13 lat. Mówi się, że współczesny rynek w branży foto jest zepsuty,  oczywiście, na przestrzeni lat zaszły w nim pewne istotne  zmiany, jest inaczej niż było w przeszłości, nie zmienia to jednak faktu, że nadal można pozyskiwać  klientów płacących sporo za zrealizowane sesje.  Jestem tego żywym dowodem, mój cennik za sesje należy do najwyższych w skali całego kraju, mimo to nadal mam Klientów. 

Opowiem Ci zaraz, jak sprzedawać zdjęcia. Na wstępie zapamiętaj, podstawowa zasada brzmi: NIE SPRZEDAWAJ ZDJĘĆ! Pewnie czujesz spore zaskoczenie, w końcu usługą, jaką świadczy fotograf jest robienie zdjęć.  Ja oferuję  nie zdjęcia same w sobie, lecz PRZEŻYCIA i WARTOŚCI, które towarzyszą sesji i są przez nią uwalniane. Właśnie przeżycia i wartości  generują u mnie sprzedaż sesji zdjęciowych! Można powiedzieć, że robię to, co wszyscy – sprzedaję, lecz robię to inaczej, tym samym wyróżniam się na tle innych fotografów.  

Koło 7 kroków finalizacji sprzedaży, które stosuję. Mogę zagwarantować, że działa fantastycznie!

KROK 1: OBIETNICA  UPRAGNIONEGO PRZEŻYCIA

Moje Klientki w ramach tego kroku otrzymują konkretną obietnicę,  jest to transformacja w ramach realizowanego projektu „Odkryj siebie”. Obietnica ta jest  podparta  umiejętnym copywritingiem (to obszerny temat na kolejny wpis, a nawet całe szkolenie). Mogę śmiało stwierdzić, że obietnica jest fundamentem mojej reklamy.  W konfrontacji z obietnicą Klientka zaczyna sobie uświadamiać swoją potrzebę lub swój problem i postanawia zgłosić się z tym do mnie. 

KROK 2: POTENCJALNY KLIENT NAWIĄZUJE KONTAKT Z TOBĄ
W ramach tego kroku umów się z Twoim  Klientem na konsultację w studio lub konsultację telefoniczną.

KROK 3: KONSULTACJA – SESJA PYTAŃ I ODPOWIEDZI

To krok szczególnie ważny, sprzedaje jak szalony!  Na konsultacji badasz potrzeby Klienta, zadając Mu konkretne, bardzo spersonalizowane pytania. Ja mam ułożony schemat pytań, jakie wtedy zadaję (jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszam do kontaktu). Znając odpowiedzi Klienta na postawione Mu pytania możesz stworzyć wizję, którą opiszesz w głowie Klienta. Ten klient już wie, że Ty dokładnie wiesz, czego Mu potrzeba, następnie  dajesz Mu rozwiązanie, które  On z entuzjazmem przyjmuje. 

KROK 4 – KONSULTACJA – ZAZNAJOMIENIE Z CENNIKIEM

Cennik powinien być skonstruowany w bardzo przemyślany sposób. 

2,5h szkolenie, które pozwoli Ci zrozumieć, na czym polega sprzedaż sesji w cenach premium.

KROK 5 – KONSULTACJA –  PODPISANIE UMOWY

Dobrze zredagowana umowa zabezpieczy Cię na wypadek różnych ewentualności i daje Ci możliwość finalizacji płatności. 

KROK 6 – KLIENT DOKONUJE PŁATNOŚCI ZA TWOJE USŁUGI

KROK 7 – SPEŁNIENIE OBIETNICY Z KROKU PIERWSZEGO

Robisz dokładnie to, czego Klient potrzebuje.  Dla przykładu, jeśli Klienta uwiera Jego nieśmiałość, realizujesz sesję, która pozwala przełamać kolejny próg Jego nieśmiałości i zyskać większą pewność siebie. Jeśli Klientka czuje u siebie deficyt kobiecości, przygotowujesz sesję, która pozwoli Jej poczuć się wyjątkowo kobieco. 

Czym prędzej zacznij wdrażać omówione koło 7 kroków w swoim biznesie fotograficznym, a będziesz zdumiony/a rezultatami!