fbpx


JAK STWORZYĆ KLIENTA IDEALNEGO

Czym jest Klient Idealny?

Jeżeli dobrze zdefiniujemy sobie ten, Twór będzie Ci Łatwiej zrozumieć, czym jest i dlaczego musisz się z nim zaprzyjaźnić.

Osoba kupująca, czy inaczej idealny klient  to opis osoby, która reprezentuje Twoją Grupę Docelową.

Nie jest to Prawdziwy, klient a Fikcyjny Ludzik, który oddaje w pełni Cechy Twojego najlepszego, IDEALNEGO Klienta.

Gwarantuję Ci, że kiedy nadasz mu Imię i Nazwisko, dane demograficzne, zainteresowania i cechy behawioralne, to tylko wtedy zrozumiesz jego, a w zasadzie ich Cele, Problemy i Potrzeby.

POWIAŁO GROZĄ

Pobawimy się w doktora Frankensteina.

Stwórz „Buyera” 🙂

Możesz nadać mu Twarz ze Stocka.
Znane są dalsze i głębsze formy Tworzenia wizualizowanej postaci idealnego klienta… Czyli np. kartonowe standy:), żeby ten Twór był obecny w biurze:)  

TO jest Na poważnie. Zero śmiacia:) Tak się dzieje, i nie ma w tym nic strasznego ani dziwnego… wbrew pozorom

Zależy nam, abyś myślał o swoim Modelowym Kliencie Idealnym, tak jakby był prawdziwym Człowiekiem z krwi i kości.

Zapytasz ok… fajna zabawa, ale co dalej i po co mi to?

Daje to ogromne pole do kierowania odpowiednich komunikatów marketingowych skierowanych dokładnie do NICH (czyt. idealnych TWOICH Klientów).

Ta osobowość Idealna…nazwijmy ją „iDeal” przeprowadzi Cię przez Wszystko, od zamysłu usługi czy produktu po przekaz Twojej marki jako fotografa…ale w zasadzie to nie tylko…bo każdej Marki… po Social Media, na których działasz Ty.

Szczególnie ważne jest to Wtedy gdy Twoją grupą docelową w Fotografii jest kilka dziedzin jak np. Portret Rodzinny, ale i wizerunek biznesowy etc.

Różne Grupy Klientów chcesz nakierować na swoją ofertę i chcesz, by zakupiły usługę lub produkt u Ciebie, a nie u Fotografa za rogiem…

Morał Jest prosty: potrzebujesz kilku osobowości Swoich idealnych klientów… czyli  
„iDealów kilku”

Paweł, ale ja już określiłem swojego klienta,
czyli:

Interesuje się fotografią portretową i jest w ciąży,
albo interesuję się fotografia i interesuje się tematyką ślubną
ma między 20-40 lat

O zgrozo…NIE…ale o tym za chwile

Po co „iDeala” Tworzyć i jak go wykorzystać?

1. Po pierwsze!

Fotografowie i sprzedawcy używają bardzo zacnych słów i ich kombinacji, które w rzeczywistości nie znaczą kompletnie NIC…

Personalizacja kupującego – Klient Idealny Daje Ci pełną kontrolę nad komunikatem, który jest mu potrzebny… a nie mówiąc delikatnie Górnolotny. Dzięki Temu myślisz o prawdziwej potrzebie Człowieka, który naprawdę czyta Twoje wiadomości i posty… TAK on jest z drugiej Strony, żywy myślący człowiek…a nie skarbonka, która łyknie każdy zlepek… byłe byłby reklamą… Ty tak nie robisz… nie traktuj ludzi jak Kaczki!

Myśl! Jeżeli Twoja kampania nie przynosi realnych rezultatów i nie pomaga chociaż jednemu kupującemu, to jest zbędna ! KROPKA

Zbuduj prawdziwą wieź z „iDealem”a przyciągniesz prawdziwych ludzi, którzy poczują, że chcesz im rozwiązać problem i dać coś, a nie tylko wydoić kieszenie.

Chodzi o budowanie więzi z
Twoim klientem, ale i o zwiększenie sprzedaży, pamiętaj WIN = WIN dla obu stron.

2. Po drugie!

Bądź snajperem…chociaż strzelanie z shoguna jest kuszące, to możesz nie trafić w nic…

Wykorzystanie reklam w social mediach maluje się w całkiem innych barwach, ponieważ możemy bardzo konkretnie wskazać odbiorcę naszego komunikatu i dać mu coś, czego naprawdę potrzebuję.

Celowany komunikat do odpowiedniego odbiorcy, a nie jakiś komunikat, bo może w coś trafisz. Użyj kierowania reklam w mediach społecznościowych, aby reklama trafiała do odpowiednich osób.

Tworzenie osobnych reklam dla odpowiedniej grupy zwiększa konwersje i usprawnia całą kampanię.

Dobra …myślę, że już jesteś bardziej skłonny poświęcić jedno popołudnie, żeby to na prawdę przemyśleć !

JAK Więc Stworzyć Tego „iDeala”, żeby ta gadzina działała!



Zbierz wszystkie informacje w 5 krokach. PAMIĘTAJ, to muszą być rzeczywiste dane, a nie domysły! Bo wszystko szlag Trafi.

1. Zbierz informację o swoich obecnych klientach i odbiorcach w social mediach, pamiętaj o takich elementach jak:



lokalizacja, wiek, zainteresowania, wyzwania, etap życia, siła nabywcza, wzorce


W Przypadku klienta biznesowego  warto dowiedzieć się, kto decyduje o zakupie i wielkość firmy.


Zbadaj, z jakich social mediów korzystają Twoi klienci (zweryfikuj, gdzie masz największe aktywności na swoich stronach czy to FB, czy Instagram.Sprawdź konkurencję


Bardzo ważny punkt, musisz wiedzieć, kto zrobi coś taniej a kto drożej…brak argumentów w późniejszej rozmowie czy konsultacji przed sesją może kosztować zlecenie. Wiedz co się dzieje w najbliższym otoczeniu:), ale nie sugeruj się nim, określając ceny… Broń Cię Panie Boże:)

2. Określ Problemy Klientów

Wsłuchaj się w potrzeby Twojego klienta. Może kobieta w ciąży nie chce ładnego zdjęcia na pamiątkę… Może czuje się tragicznie i chce powrotu do kobiecości i seksapilu na ostatniej drodze do narodzin. A może jeszcze coś innego… Szukaj prawdziwej przyczyny dla której, ktoś ma u Ciebie coś zmienić. Wtedy wygrasz

3. Określ Cel, dla jakiego chcą zrobić zdjęcia.

Cel może być osobisty albo zawodowy.
Może być kwestia nabudowania poczucia własnej wartości albo własnego ego lub chęci posiadania… pomyśl dokładnie, co kieruje Twoim klientem. Musisz dowiedzieć się, co ich motywuje!

Przeanalizuj, co dokładnie dzięki Tobie, Twojej Fotografii osiągną i czy zbliży to ich do Celu… nieważne jakiego. Ty jesteś po to, aby to Dla nich zrobić.

Jak skutecznie i szybko zdobyć klientów na sesje zdjęciowe? 4 konkretne strategie
OTRZYMAJ DOSTĘP.
1h 47min.
ZGARNIJ 4 konkretne strategie, które zarobiły na naszych studentów wielokrotnie w ciągu 24h od dnia otrzymania dostępu do nagrania.

4. Zrozum i Pomóż


Gdy poznasz Problemy, Cele, motywację wiesz już jak stworzyć  bardzo klarowny obraz… aż się ciśnie na usta fotografię:), który może pomóc klientowi na prawdę.

Tutaj musisz bardzo mocno przemyśleć język korzyści i podejść z innym sposobem myślenia.
Rozważ swoją usługę z punktu widzenia kupującego, czyli Twojego przyszłego klienta!

Zadaj sobie 3 pytania… które są kluczem!

Jak mogę Ci pomóc, Co wstrzymuje i blokuje mojego klienta / jak to pokonać?Gdzie są Ci ludzie, kiedy szukają opcji zakupu, czy szukają dodatkowych informacji, czy po prostu  wykonawcy sesji… a może są już zagrzani do zakupu…a może potrzebują opinii i rekomendacji o Tobie?
Jeżeli tego nie wiesz… zrób ankietę swoim dotychczasowym klientom.
To świetny sposób na nie zgadywanie:)

5. Stwórz naszego Idealnego Klienta ‘IDeala” DOPIERO TERAZ!


Zbierz wszystkie rzeczy, które udało CI się zbadać i zacznij od określenia cech wspólnych. Jeżeli je pogrupujesz, będziesz miał idealną Bazę dla Swoich unikatowych idealnych klientów!

Załóżmy teraz, że identyfikujesz GŁÓWNĄ Grupę odbiorczą.

Mamy po 30-stce, które mieszkają w większym mieście, lubią górskie wycieczki i posiadają dziecko poniżej 3 lat.

Super – teraz czas na złapanie tej abstrakcyjnej torby cech i ulepić z nich ludzika, z którym można porozmawiać !

Nadaj Osobie imie i nazwisko, stanowisko, daj jej dom i inne cechy charakterystyczne. Żeby to była prawdziwa OSOBA!

Zbierz tak informacje, jakbyś szukał, żony czy męża… wszystko, co się da, żeby nie wpaść na jakąś minę:) Czegoś, czego możesz się dowiedzieć w trakcie rozmowy w kawiarni czy w trakcie rozmowy w PKP. Pamiętaj o bólach i celach takiej osoby!

  • Ania Górska
  • ma 32 lata
  • ma dzieci w wieku 3 i 5 lat
  • mieszka we Wrocławiu,
  • Pracuje jako urzędnik w US,
  • Jest właścicielem zestawu wspinaczkowego i kocha skałki,
  • Wwielbia jeździć w Karkonosze,
  • Ma ograniczony czas na wakacje
  • Itd.

Pamiętaj, lista cech to nie osobowość.

„IDeal” to realistyczny opis osoby, która reprezentuję daną grupę czy segment Twojego idealnego klienta w ramach Twojej fotografii.

Oczywiście nie wszystkie Te osoby z grupy dokładnie opisują Twoją osobowość czy osobowość klienta i może nie zawsze pasuje do profilu… ale pozwala myśleć o niej w sposób ludzki, a nie jako kilka punktów danych… ma twarz i imie… to już ktoś więcej…:)

Stworzyłeś prawdziwy byt!  

BRAWO 🙂 ( odrobina boskiej iskierki dodaje pewności siebie:))

Pamiętaj, aby rozwijać osobowości klientów, pamiętaj, by opisać, kim jest każda osoba, ale także to, kim chce zostać, albo jaka chce być. TO Dzięki temu możesz wymyślić o tym jak Twoja usługa fotograficzna czy produkt, pomoże jej dotrzeć do tego miejsca, w którym chce być.

Poniżej przykład takiego klienta Dla Centrum Informacji Turystycznej w Szwecji i Finlandii.

OSOBA Kupująca:

Maria Suomalainen

  • Urodzona w Niemczech, ale mieszka w Torniowiek od 24 do 35 lat
  • ma dwoje dzieci,
  • skończyła studia licencjackie,
  • podróżuje z rodziną,
  • Używa witryny internetowej do wyszukiwania wydarzeń i miejsc do zwiedzenia,
  • jest poirytowany nudnymi treściami na social mediach, brakiem treści wizualnej i irytuje go brak interakcji z gośćmi strony FB
  • Korzysta z FB, Instagrama, TripAdvisor i PrinterestaWybiera posty Wideo, zdjęcia i tekstowe, a także Instagram stories

Dzięki tej „specyfikacji” Biuro turystyczne wykorzystuje więcej treści wizualnych, udostępnia więcej wydarzeń i dodało przyciski do udostępniania do Twitter, FB i Printeresta na swojej stronie.

Tutaj nieokreślona został konkretny wiek, a to już jest problematyczne jako przedział…
Warto, żeby osoba miała idealny wiek – konkretny:)

Pomyśl o osobach, które kupują. Za każdym razem, zanim podejmiesz działanie marketingowe, opublikujesz treść posta i ogólnie całej strategii marketingowej.

Postępuj zgodnie z tymi wieloma osobowościami idealnego klienta, a zbudujesz więź z prawdziwymi klientami, których reprezentują Twoje „iDeale”

Dzięki takim działaniom zwiększasz sprzedaż i lojalność wobec marki…TWOJEJ MARKI

PS: Napisz, co o tym myślisz, poniżej w komentarzu 🙂

Ciekaw jestem twojego iDeala 🙂 Jeśli masz jakieś pytania, po prostu odpisz śmiało w komentarzu, jestem po drugiej stronie wraz  z Justyną. 😉
Nie zawsze odpisujemy od razu, ale odpowiemy na pewno 😉

Aaaa! Wejdź sobie koniecznie na nasz instagram i facebooka i YouTube oraz dołącz się do naszej grupy, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś 🙂 Bądź na bieżąco z nowymi porcjami wiedzy!

Paweł Pepper
Akademia Bogaty Fotograf
https://kursy.bogatyfotograf.plhttps://bogatyfotograf.pl/Blog
====================
Ebook + Kurs (Zdobądź nowych klientów dla twoich sesji) https://bogatyfotograf.pl